Вставьте в предложения следующие слова в соответствующей форме:
to impose, the same, surplus, to buy, consumer, to rise, to increase, equilibrium price, as well as, to fall, shortage (2), inputs, normal
1. . are the factors of production (land, labour, capital, materials) that are put into a business to produce goods and services.
2. Вставьте в предложения слово as или сочетания с ним. Переведите предложения на русский язык.
1. The newly industrialized countries. Brazil, Mexico, Hong Kong. South Korea and Singapore, grew twice . quickly . the rich industrialized countries during the 1970s. . a group, their share of world exports increased from 3 percent in 1960 to 7 percent in 1987. These countries now play a larger part in the world economy than . countries. Sweden and Australia.
4. Прочитайте текст, не пользуясь словарем. Ответьте на вопрос, следующий за текстом
The Pope and the Price of Fish
It is interesting for a student of economics to learn how demand and sup-ply analysis works in practice.
5. Закончите данные ниже предложения, выбрав вариант, соответствующий содержанию прочитанного текста
1. In 1966 the Pope said that Catholics.
a) could eat fish on Friday; b) could eat meat every day of the week; с) could eat fish every day of the week.
6. Измените предложения по образцам в соответствии с содержанием текста The Pope and the Price of Fish
ОБРАЗЕЦ 1: The demand for fish after 1966 was (high) before 1966. -> The demand for fish after 1966 was not as high as before 1966.
1. The demand for meat before 1966 was (high) after 1966.
2. The quantity of sold fish after 1966 was (great) before 1966.
3. The quantity of sold meat before 1966 was (great) after 1966.
4. The price for fish before 1966 was (low) after 1966.
1. After 1966 demand for meat became higher than before 1966.
Дипломная работа:
Несовпадение частей речи в разных языках и особенности их перевода
Дипломная работа:
Стилистически ограниченная лексика в произведениях С.Довлатова
Дипломная работа:
Средства речевого воздействия в современной политической прессе
Курсовая работа:
Обогащение словаря детей в процессе игровой деятельности
Вебинар:
Организация учебной деятельности учащихся в сети в курсе информатики средней школы